روش های مختلف برای ذوب طلا

روش های مختلف برای ذوب طلا

چه شما یک طلافروش باشید و یا یک جواهرفروش یا فقط یک فرد عادی باشید که مقداری طلا برای ذوب شدن دارد ، اولین قدم مهم برای آب کردن طلا ، انتخاب دستگاه ذوب طلا متناسب با هدف شما است.دوم ، شما باید از برخی اقدامات ایمنی پیروی کنید تا از آسیب دیدگی در طی مراحل جلوگیری کنید.

نکات ایمنی

صرف نظر از روش ذوب طلای انتخابی ، هنگام ذوب طلای خود باید به این نکات ایمنی توجه جدی داشته باشید:

  • همیشه از عینک ایمنی برای محافظت از صورت / چشم خود استفاده کنید.
  • یک جفت دستکش مقاوم در برابر حرارت استفاده کنید.
  • پیش بند مقاوم بپوشید.
  • هرگز طلا را نزدیک چیزی که به راحتی آتش می گیرد ذوب نکنید.
  • همیشه محل مناسبی را در خانه یا فروشگاه خود انتخاب کنید تا طلای خود را ذوب کنید.

یک روش مدرن برای ذوب کردن طلا استفاده از کوره ذوب طلا است.

ذوب کردن طلا

استفاده از مشعل پروپان

این روش ذوب طلا طی چند دقیقه طلا مورد نظر شما را ذوب می کند.طلا را در یک بوته بریزید و آن را روی یک سطح نسوز قرار دهید.مشعل روشن را به سمت طلا بیاورید و در چند دقیقه ذوب آن را تماشا کنید.می توانید با افزودن بوراکس به طلا ، دمای ذوب را کاهش دهید.گرمای ناشی از مشعل پروپان را به آرامی و عمداً روی قطعات طلا متمرکز کنید.این کار را با عجله انجام ندهید ، در غیر این صورت ممکن است تکه های طلا را منفجر کنید یا بتونه را ترک دهید.اگر گرمای بیشتری می خواهید ، می توانید به جای مشعل پروپان از مشعل اکسی استیلن استفاده کنید.اگر مقداری پودر طلا ذوب می کنید ، اطمینان حاصل کنید که همان مقدار گرما را بر روی کل پودر تأمین کنید تا طلا به طور یکنواخت ذوب شود.

ذوب طلا

استفاده از کوره طلای القایی

کوره ذوب القایی طلا هم در سطح تولید بالا و هم در سطح پایین ، چه در تأسیسات استخراج ، کارخانه های تصفیه طلا و یا در خرده فروشی و عمده فروشی های طلا استفاده می شود.

این فرآیند کارآمد است ، زیرا سازگار با محیط زیست است (و تا حد زیادی یک فناوری سبز محسوب می شود).بنابراین ، از آنجا که سیستم گرمایشی از جریان مغناطیسی متناوب تولید می شود و به داخل بوته هدایت می شود ، تولید گازهای گلخانه ای مضر (آلاینده ها) را در جو تولید یا آزاد نمی کند.

از آنجا که کوره القایی به احتراق یا قوس نیاز ندارد ، محیطی را که کارگران هستند گرم نمی کند.تنها گرمای تولید شده از ذوب واقعی حاصل می شود.کل فرآیند ذوب طلا با استفاده از کوره القایی ، برخلاف سایر روش ها ، قابل کنترل است.

کوره ذوب مقاومتی

ذوب طلا با کوره مقاومتی اساساً برای عملیات استخراج ساخته شده است.این روش در مقایسه با سیستم کوره القایی زمانبرتر است.با این وجود ، دامنه وسیعی از دما را تا 1500 درجه سانتیگراد ارائه می دهد. ویژگی کنترل دما آن به صورت خودکار است.کوره مقاومتی برای ذوب مقدار زیادی طلا مناسب نیست – این نوع کوره ها برای عملیات استخراج از اندازه های کوچک تا متوسط ساخته شده اند.

استفاده از اجاق مایکروویو 1200 وات

چگونه طلا را ذوب کنبم

اجاق مایکروویو نه تنها برای پخت و پز استفاده می شود ، بلکه یک روش عالی ذوب طلا نیز می باشد.توصیه می شود از مایکروویو استفاده کنید که در قسمت بالای آن مگنترون ندارد ، بلکه در پشت و کنار آن قرار دارد.

بوته حاوی شمش ، قطعات یا پودر طلا را در کوره قرار دهید.فراموش نکنید که درب کوره را بگذارید.ترموستات مایکروویو را روی 1200 وات تنظیم کنید تا طلاها به آرامی ذوب شوند.به دلایل بهداشتی ، از مایکروویو که برای ذوب طلا استفاده کرده اید برای پخت غذا استفاده نکنید – ممکن است غذا آلوده باشد.

نتیجه

بخش عمده ای از اطلاعات ارائه شده در این مقاله میزان مفید بودن کوره ذوب طلای القایی را به عنوان یک روش عالی برای ذوب کردن طلا تأیید می کند.این می تواند مقدار زیادی طلا را ذوب کند ، بدون اینکه مشکلی پیش بیاید.دستگاه کوره ذوب طلا القایی به عنوان یک روش سازگار با محیط زیست ، دود ، آلاینده ها ، گرد و غبار یا هر نوع انتشار مضر تولید نمی کند.این دستگاه به سیستم خنک کننده خارجی احتیاج ندارد ، زیرا دارای سیم پیچ القایی ، سیستم خنک کننده آب و منبع تغذیه القایی است که دائما سیم پیچ های کوره و قطعات داخلی آن را خنک نگه می دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *