بهترین فرآیند ریخته گری برای نیازهای شما

بهترین فرآیند ریخته گری برای نیازهای شما

بهترین فرآیند ریخته گری برای نیازهای شما

در زمینه فلزکاری ، از روشهای مختلف ریخته گری برای تبدیل فلزات مذاب به شکلهای خاص برای استفاده در محصولات تجاری و صنعتی استفاده می شود. در داخل هر فرآیند ریخته گری ، حفره ای ایجاد می شود که در آن فلز مذاب یا با نیروی جاذبه یا فشار زیاد ریخته می شود. بعد از گذشت چند ثانیه ، فلز جامد می شود و ریخته گری تازه سخت شده از قالب یا فرم آزاد می شود.

ریخته گری اغلب برای ساخت اشیا فلزی پیچیده انجام می شود که در غیر این صورت تولید آنها با روشهای مختلف پیچیده و هزینه بر است.

روند ریخته گری از دوران باستان وجود داشته است. برخی از نمونه های اولیه ریخته گری فلزات امروزه به صورت جواهرات ، ابزارها و مجسمه هایی وجود دارد که از سایت های باستان شناسی بازیابی شده و در موزه های جهان به نمایش گذاشته شده اند. روش های اولیه ریخته گری شامل ریخته گری قالب گچ و ریخته گری موم از بین رفته بود.

امروزه روش های ریخته گری در دسته های غیر قابل مصرف و مصرفی قرار می گیرند. انواع دیگر این دو دسته شامل روشهایی است که برای پر کردن حفره ها – از جمله فشار و جاذبه – و مواد مورد استفاده برای تشکیل قالب خاصی استفاده می شود.

ابتدا نوع ریخته گری غیرقابل مصرف وجود دارد که هر روش را می توان در آن استفاده کرد. نمونه هایی از ریخته گری غیرقابل مصرف شامل روش دائمی قالب گیری و قالب ریزی قالب است که در آن حفره های قالب سازی از فلز ساخته می شوند. ریخته گری غیر قابل مصرف اغلب به دلیل توانایی تولید قطعات یکنواخت در حجم زیاد مورد علاقه است.

ریخته گری هزینه ای برای هر روشی که در آن قالب پس از یک بار استفاده دور ریخته می شود ، حساب می شود. نمونه هایی در این گروه شامل ریخته گری شن و ماسه و گچ است که در آن فلز مذاب در حفره ای ریخته می شود و سپس شکسته می شود تا ریخته گری تمام شده مشخص شود.

یک مثال دیگر از ریخته گری مصرفی ، ریخته گری سرمایه گذاری است ، یک نسخه مدرن از ریخته گری موم از دست رفته ، که در آن قالب هایی در اطراف الگوهای موم تشکیل می شود ، سپس ذوب می شوند تا حفره های سرامیکی سخت برای قالب های بعدی فلز آشکار شود.

بهترین فرآیند ریخته گری برای نیازهای شما

موم ریخته گری دقیق چیست؟

تولید کنندگان از طیف وسیعی از تکنیک ها برای ایجاد قطعات و اجزای پیچیده استفاده می کنند. یکی از قدیمی ترین روش هایی که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، ریخته گری دقیق است.

این فرایند شامل ایجاد کالای خارج از موم و سپس ساختن پوسته سرامیکی در اطراف آن است. پس از کامل شدن پوسته ، قبل از ریختن فلز مذاب در پوسته سرامیک، موم ذوب می شود. پس از جامد شدن فلز ، با ایجاد قطعه ، پوسته سرامیک برداشته می شود.

موم های بی شماری وجود دارد که می توانند انتخاب شوند. نوع موم مورد استفاده بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله خصوصیات جریان ، بازپس گیری و بازیافت موم ، قوام ابعادی ، پایان سطح و الزامات برنامه بستگی خواهد داشت.

چندین واکس که اغلب در مورد آنها می شنوید ، واکس الگوی پر شده، موم الگوی بدون پر ، موم دونده ، موم محلول در آب و موم چسبناک است.

واکس های الگوی پر شده

واکس های الگوی پر شده نوعی موم ریخته گری سرمایه گذاری است که مواد پرکننده اضافه می شود. این پرکننده ها می توانند ویژگی های خاصی را برای ریخته گری فراهم کنند تا از استحکام ، پایداری ابعادی ، انبساط حرارتی پایین و کوچک شدن حداقل اطمینان حاصل کنند.

انواع پرکننده هایی که در موم های الگوی پر شده یافت می شوند ، بر اساس تأمین کننده متفاوت خواهد بود ، با این حال برخی از پرکننده های رایج ممکن است شامل بیسفنول-A (BPA) ، پرکننده های آلی ، ترفتالیک اسید و پلی استایرن متقاطع باشند.

بهترین فرآیند ریخته گری برای نیازهای شما

ریخته گری دقیق چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ریخته گری دقیق یک فرآیند ریخته گری موم است. همچنین به آن ریخته گری سرمایه گذاری می گویند که به طور گسترده ای برای تولید ریخته گری فلزات آهنی و غیر آهنی استفاده می شود.

روش موم ریخته گری دقیق برای تولید مناسب است ریخته گری با اشکال پیچیده و دقت ابعادی بالا انجام می شود. ریخته گری دقیق دارای سطح عالی و دقت ابعادی است. محصول آن دارای شکل خالص یا نزدیک به شبکه است. و می تواند برای سفارش درخواست کم مقدار مناسب باشد.

علاوه بر این ، هم در طراحی و هم در انتخاب مواد  ریخته گری ، ریخته گری دقیق از آزادی زیادی برخوردار است. این انواع مختلفی از فولاد یا فولاد آلیاژی را برای سرمایه گذاری امکان پذیر می کند. بنابراین در بازار ریخته گری ، ریخته گری دقیق با کیفیت ترین ریخته گری است.

ریخته گری دقیق نیز با هزینه قالب سازی و زمان مواجه است. برای هر تولید ریخته گری ، به یک قالب و یک الگوی موم نیاز است این به زمان بیشتر و هزینه جداگانه نیاز دارد. بنابراین برای محصولات کم مصرف اقتصادی مناسب نیست.

ریخته گری دقیق مراحل فرآیند بسیاری دارد ، بنابراین برای هر ریخته گری زمان بیشتری لازم است. در مرحله بعدی ، معرفی فرآیند ریخته گری دقیق است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *