دستگاه تراش چیست

دستگاه تراش چیست

دستگاه تراش چیست

دستگاه تراش یکی از متداول ترین ماشین آلات است که در صنایع فلزی ، نجاری چوب ، شیشه کاری و غیره به منظور برش، حفاری و تغییر شکل قطعات استفاده می شود.تقریباً در هر صنعت ساخت از ماشین آلات تراش استفاده می شود.دستگاه تراش ، دستگاهی است که قطعه را بر روی محور می چرخاند تا بتواند عملیات مختلفی مانند برش ، تغییر شکل و موارد دیگر را روی قطعه انجام دهد.

دستگاه تراش به عنوان مادر کلیه ماشین ها شناخته می شود ، زیرا این دستگاه مسیری برای اختراع ابزارهای دیگر است.ماشین آلات تراش برای تولید قطعات پیچیده و اجزای پیچیده مناسب هستند.استفاده از ماشین های تراش باعث افزایش بهره وری و بهره وری عملیاتی می شود.

تعداد زیادی دستگاه تراش وجود دارد که متناسب به کاربردشان ، اندازه و شکل آنها متفاوت است.به عنوان مثال ماشین تراش کاری چوب نوعی از دستگاه تراش است که در صنایع نساجی برای برش و شکل دادن چوب مورد استفاده قرار می گیرد.ماشین های تراش علاوه بر چوب و فلزات ، می توانند روی قطعات شیشه ای نیز کار کنند.به عنوان مثال از نوعی دستگاه تراش میتوان برای ساخت محصولات شیشه ای سه بعدی استفاده کرد.

برای اطلاع از قیمت دستگاه تراش النگو با ماشین سازی کلانتری ارتباط برقرار کنید.

ماشین آلات تراش

کاربردهای مختلف دستگاه تراش

  • در صنعت خودرو برای تولید قطعاتی مثل جعبه دنده ، سر سیلندر از ماشین های تراش استفاده میشود.
  • دستگاه های تراشکاری سنگین برای برش و شکل دهی قطعات فلزی و فولادی در صنایع کشتی و در نیروگاه ها ، معادن و نساجی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • دستگاه های تراش نیازهای صنایع برق و الکترونیک و غیره را که به نتایج سریع و با کیفیت بالا احتیاج دارند ، برآورده می کنند.
  • دستگاه های تراش در جواهر سازی نیز کاربرد دارند.به عنوان مثال از دستگاه تراش cnc النگو برای ساخت و تراش النگو استفاده میشود.

زمان کار با دستگاه تراش باید نکات ایمنی را رعایت کنیم تا آسیب جدی به خودمان یا اطرافیانمان وارد نشود.هنگام کار با دستگاه تراش موارد ایمنی زیر را در نظر بگیرید:

  • وقتی دستگاه در حال کار است ، استفاده از عینک ایمنی ضروری است.
  • وقتی می خواهید دستگاه را بررسی کنید حتما باید آن را متوقف کنید.
  • هرگز دستگاه را سریعتر از سرعت توصیه شده برای مواد خاص اجرا نکنید.
  • هنگام تمیز کردن دستگاه مراقب باشید ، چون هم ابزارهای و هم تراشه ها تیز هستند.بعلاوه قطعه کار هم ممکن است تیز باشد.
  • قبل از ترک فضای کاری از خاموش و تمیز بودن دستگاه مطمئن شوید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *