تفاوت طلای سفید و طلای زرد

طلای سفید در مقابل طلای زرد، تفاوت چیست؟

تفاوت طلای سفید و طلای زرد

اگر احساس می کنید بین انتخاب طلای سفید و طلای زرد دچار تردید شده اید ، چگونه تصمیم می گیرید کدام را بخرید؟اینجاست که ما وارد می شویم!هر دو مزایا و معایب خود را دارند ، بنابراین بیایید آنها را کشف کنیم تا ببینیم تفاوت طلای سفید و طلای زرد چیست و کدام برای شما مناسب تر است.این مقاله توسط ماشین سازی کلانتری که در زمینه تولید دستگاه های طلا سازی فعالیت دارد ، ارائه شده است.

طلای زرد چیست

معدنچیان قرن ها به دنبال طلا بوده اند.با این حال ، قرن بیستم رونق عظیمی در صنعت طلا و استخراج از معادن به همراه داشت.طلا در طبیعی ترین شکل ، یک عنصر نرم است که از زمین کنده شده است.

رنگ درخشان طلا ، آن را به یک لوازم جانبی مناسب برای مصریان باستان برای تزئین خود تبدیل کرده است.با این حال طلای زرد بسیار نرم است و نمی تواند در برابر سایش و پارگی روزانه مقاومت کند.به همین دلیل طلا باید با فلزات آلیاژی مانند نقره ، روی یا مس ترکیب شود تا بتواند تقویت شود.

طلای 24K خالص ترین شکل طلا است ، زیرا 100٪ طلای خالص دارد.خلوص یک نتیجه دارد ، طلای خالص شکل پذیر است و مستعد خم شدن یا از دست دادن شکل خود است.اسامی کوچکتر طلا متعاقباً حاوی طلای خالص کمتر و آلیاژ بیشتری است.

طلای زرد چیست

طلای زرد – به طور طبیعی طلا “مایل به زرد” است و در شرایط استاندارد پایدار است ، به این معنی که لکه دار نمی شود ، زنگ نمی زند و دچار خوردگی نمی شود.با این حال ، هنوز با فلزات اصلی آلیاژ شده است تا در هنگام ساخت جواهرات به آن استحکام ببخشد.هرچه یک تکه طلا “زردتر” باشد ، خالص تر است ، اما دوام آن کمتر خواهد بود.

طلای سفید چیست؟

خوب ، یک چیز واضح است: طلای طبیعی زرد است.بنابراین طلای سفید چیست؟طلای سفید با رنگ نقره ای درخشان از طبیعت نمی آید.در عوض ، طلای سفید ترکیبی از فلزات است که با رودیوم پوشانده شده است.ترکیبی از فلزات مانند پالادیوم ، نقره ، مس ، نیکل ، روی و منگنز با طلای خالص مخلوط می شود تا طلای سفید ایجاد شود.سرانجام ، این ترکیب فلزی منحصر به فرد با رودیوم پوشانده می شود که به آن درخشش چشم نواز معروف به طلای سفید می دهد.

در مورد طلای سفید و زرد به چیزی که باید احتیاط کرد ، نیکل است.آلیاژ نیکل در هر دو فلز به ویژه برای افرادی که به نیکل حساسیت دارند مضر است.خوشبختانه گزینه های زیادی برای طلای بدون نیکل وجود دارد.

طلای سفید چیست؟

ما اصول اولیه را پوشش داده ایم ، اجازه دهید به مقایسه عمیق تری از ویژگی های خاص هر یک بپردازیم.

کدام بیشتر محبوب است ، طلای سفید یا طلای زرد؟

برای هزاره ها طلای زرد به عنوان فلز جواهرات ترجیحی غالب بوده است.با این حال دهه ها از مد خارج شد و در سالهای اخیر بود که طلای زرد دوباره به سبک خود بازگشت.اکنون ، طلای زرد با قدرت کامل بازگشته است.حقیقت این است که تمام طلا در حال حاضر محبوب است ، از جمله زرد و سفید.از همه مهمتر ، طلای زرد و سفید برای حلقه های نامزدی محبوب است.

طلای زرد در مقابل طلای سفید: کدام دوام بیشتری دارد؟

دوام مربوط به ترکیبی از آلیاژهایی است که برای ایجاد طلای زرد و طلای سفید استفاده می شود.از آنجا که هر دو با آلیاژها مخلوط شده اند ، هر یک نسبتاً بادوام هستند.

ببینید ، طلا آنقدر نرم است که به درصد بالایی از فلزات آلیاژی برای محافظت از آن در برابر آسیب نیاز دارد.کاراتاژ طلا در نهایت دوام آن را تعیین می کند.با این وجود ، طلای سفید دارای رودیوم است که آن را به لایه محافظ اضافی مجهز می کند.

از سوی دیگر ، طلای زرد بیشتر مستعد خراشیدن است ، زیرا سپر ندارد.در حالی که آبکاری رودیوم از طلای سفید محافظت می کند ، به مرور زمان نیاز به آبکاری مجدد دارد.این هزینه های اضافی را به جواهرات طلای سفید شما اضافه می کند.

کدام بیشتر محبوب است ، طلای سفید یا طلای زرد

کدام برای من بهتر است

بهترین راه برای تصمیم گیری اینکه کدام فلز برای شما مناسب تر است ، این است که بروید و هر دو را امتحان کنید.وقتی شک دارید ، بهترین کار این است که چیزی را شخصاً ببینید.در واقع ، این می تواند همه چیز را تغییر دهد!حقیقت این است که انتخاب بین طلای زرد و طلای سفید یک انتخاب شخصی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *