اطلاعاتی در مورد فلز طلا

اطلاعاتی در مورد فلز طلا

اطلاعاتی در مورد فلز طلا

طلا یک عنصر شیمیایی با نماد شیمیایی Au و عدد اتمی 79 می باشد که قابل انعطاف ترین و شکل پذیرترین فلز ، شناخته شده و رسانای خوبی برای گرما و برق است.از میان همه عناصر شیمیایی ، طلا را زیباترین نامیده اند.زیبایی آن باعث شده است که از هزاران سال قبل در جواهرات ، سکه ها و کارهای هنری استفاده شود.این فلز یکی از اولین فلزات خالص بود که توسط انسان استفاده شد.

بسیاری از حقایق جالب در مورد عنصر طلا وجود دارد:

  • طلا تنها فلزی است که زرد یا “طلایی” است.فلزات دیگر ممکن است رنگ مایل به زرد داشته باشند ، اما تنها پس از اکسید شدن یا واکنش با سایر مواد شیمیایی.
  • طلا بسیار شکل پذیر است.
  • دارای رنگی فوق العاده و جلای درخشان است.
  • اگرچه طلا یک فلز سنگین و متراکم است ، اما به طور کلی غیر سمی محسوب می شود.
  • طلای ابتدایی خالص ، 24 عیار است ، در حالی که طلای 18 عیار 75 درصد طلای خالص ، طلای 14 عیار 58.5 درصد طلای خالص و طلای 10 عیار 41.7 درصد طلای خالص است.
  • طلا ، فلزی با خلوص بالا بدون بو و مزه است.این منطقی است ، زیرا این فلز غیرفعال است.
  • طلا در هنگام قرار گرفتن در معرض هوا و آب یکی از مقاوم ترین فلزات در برابر خوردگی و زنگ زدگی است.

خصوصیات فلز طلا

طلا در کجای زمین یافت می شود؟

طلا یک عنصر بسیار نادر در زمین است.از آنجا که با بسیاری از عناصر دیگر واکنش نشان نمی دهد ، اغلب به شکل بومی آن در پوسته زمین یافت می شود یا با فلزات دیگر مانند نقره مخلوط می شود.طلا در آب اقیانوس نیز یافت می شود.با این حال ، فرآیند بازیابی طلا از آب اقیانوس ها بیش از خود طلا هزینه دارد.

امروزه چگونه از طلا استفاده می شود؟

هزاران سال است که از طلا برای ساخت جواهرات و سکه استفاده می شود.وقتی طلا به عنوان جواهرات یا سکه استفاده می شود ، به طور کلی طلای خالص نیست.طلای خالص را طلای 24 عیار می نامند و بسیار نرم است.به طور کلی این با فلزات دیگر مانند مس یا نقره آلیاژ می شود تا سخت تر و با دوام تر شود.

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدید ، یکی از موارد کاربرد طلا ، استفاده از آن برای ساخت زیورآلات زنانه است.در صنعت طلاسازی از دستگاه های متعددی برای ساخت زیورآلات طلا استفاده می شود.دستگاه تراش النگو یکی از دستگاه های پرکاربرد در صنعت طلاسازی است.یک تکه طلا را میتوان برای استفاده مجدد ذوب کرد که برای این منظور میتوان از کوره ذوب طلا استفاده کرد.برای اطلاع از دیگر دستگاه های طلاسازی با مجموعه ماشین سازی کلانتری ارتباط برقرار کنید.

موارد مصرف طلا

از طلا به دلیل خواص خاص زیاد در صنعت نیز استفاده می شود.

  • طلا به دلیل هدایت الکتریکی خوب و مقاومت در برابر خوردگی ، در صنعت الکترونیک ، بسیار استفاده می شود.
  • طلا را می توان در اکثر رایانه های رومیزی و لپ تاپ استاندارد نیز یافت.این فلز گرانبها در تراشه حافظه CPU و مادربرد مورد استفاده قرار می گیرد و به قطعات کامپیوتر شما اجازه می دهد تا برق دریافت کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
  • طلا نزدیک به 3000 سال است که در دندانپزشکی استفاده می شود.
  • طلا همچنین به طور فزاینده ای در بخش پزشکی استفاده می شود.امروزه این فلز در درجه اول برای معالجه بیماران مبتلا به آرتروز استفاده می شود.نانوذرات طلا در برخی از قرص ها برای مقابله با زخم معده و آرتروز مزمن شناخته شده است.
  • حتی از آن در شیشه های پنجره و در اپتیک ها برای انتقال متوسط ​​گرما و نور استفاده می شود.
  • طلا در زمینه عکاسی نیز از اهمیت حیاتی برخوردار است.
  • طلا در فناوری هوافضا ارزش زیادی دارد.برای فضانوردان ، فیلم های نازک طلایی بر روی صفحه های کلاه ایمنی اعمال می شود تا از چشمان آنها در برابر نور خورشید و صورت در برابر اشعه محافظت کند.همچنین روی سفینه ها و ماهواره ها از پوشش های طلا استفاده می شود تا گرما را منحرف کند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *