تفاوت طلا و نقره

تفاوت طلا و نقره

تفاوت طلا و نقره

در اینجا سؤالی وجود دارد ، تفاوت بین طلا و نقره چیست؟برای دریافت پاسخ خود ابتدا لازم است در مورد این دو فلز گرانبها مطالبی را بدانید.پس در ادامه با ماشین سازی کلانتری ارائه دهنده دستگاه تراش النگو و دستگاه آبکاری طلا همراه باشید.

درباره طلا

طلا به عنوان قدیمی ترین فلز گرانبها شناخته می شود ، بادوام و قابل انعطاف است که سابقه آن به اعماق تاریخ باز می گردد.طلا در طول تاریخ ارزش خود را از دست نداده است و سال ها توسط تمدن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

از آنجا که طلا تحت تأثیر هوا و آب قرار نمی گیرد ، ماده ای است که هرگز تیره و کسل نخواهد شد.از آنجا که طلا در حالت خالص بسیار نرم است ، پردازش و شکل دهی آن نیز بسیار آسان است.رنگ زرد و درخشان آن از ویژگی های جذاب آن است.به تمام این دلایل ، طلا به عنوان گرانبها ترین فلز در طول تاریخ و امروز در نظر گرفته شده است.طلای 24 عیار به طلای خالص 100٪ اشاره دارد ، در حالی که 22 عیار به معنای 91/6٪ طلای خالص است.

درباره طلا

درباره نقره

نقره ، یکی از فلزات گرانبهاست که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.امروزه نقره یک فلز محبوب در کارهای زیورآلات است و برای صنایع ، سیستم های الکتریکی و بسیاری از موارد دیگر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.این که نور را به خوبی منعکس می کند و فلزی نرم است و به راحتی پردازش می شود ، از عوامل انتخاب نقره در این زمینه است.علاوه بر همه اینها ، مزایای نقره بسیار زیاد است.تاریخ نقره به هزاران سال پیش برمی گردد.این ماده دیرتر از معدن طلا و مس یافت شد.

نقره هنگام ساخت زیورآلات اغلب با مس مخلوط می شود و به آن نقره استرلینگ نیز می گویند.نقره فلزی است که به راحتی اکسید می شود و بلافاصله تیره می شود.روش های مختلفی برای پرداخت آن وجود دارد.با این حال ، روش هایی که برای درخشش جواهرات نقره خود در خانه انجام میدهید ، ممکن است به نقره شما آسیب برساند.به همین دلیل ، پرداخت آن در کارگاه های نقره مناسب تر است.

درباره نقره

تفاوت طلا و نقره

  • طلا گرانتر از نقره است.نقره کاملاً بادوام و مقرون به صرفه است!از طرف دیگر ، اگر در بازار به دنبال چیزی کمی بالاتر هستید و ارزش مالی را جستجو می کنید ، زیورآلات طلا گزینه مناسبی برای شماست!هر دو نوع جواهرات طلا و نقره بسیار عالی هستند و با تمیزکاری مناسب سالها درخشش خواهند داشت.
  • نقره در مقایسه با طلا در مقیاس بیشتر برای مصارف صنعتی استفاده می شود.
  • طلا به نگهداری کمتری نیاز دارد.نقره وقتی نو است به شدت می درخشد.اما برای حفظ ظاهر براق خود باید مرتباً تمیز شود ، زیرا اغلب لکه دار می شود.
  • نقره فلزی نرم است که به راحتی خراشیده می شود و به سرعت از بین می رود و نیاز به تمیز کردن و پرداخت منظم دارد تا شکل آن به صورت ایده آل باشد.طلا از نقره قوی تر و با دوام تر است و در برابر خوردگی و ضربه مقاوم است.

یکی از بزرگترین تفاوت ها بین طلا و نقره ، به وضوح قیمت است.نقره ماده بسیار ارزان تری است و اگر با بودجه کافی به دنبال جواهرات با کیفیت عالی باشید ، نقره استرلینگ گزینه ای ایده آل است.بنابراین هنگامی که شما بین طلا و نقره تصمیم می گیرید ، قطعاً هزینه برای شما یک عامل مهم تعیین کننده است.درست است که برای خرید یک قطعه طلا باید هزینه بیشتری نسبت به همان قطعه از جنس نقره بپردازید ، اما مطمئناً در یک قطعه با کیفیت ، با ارزش ، زیبا و ماندگار سرمایه گذاری کرده اید.

در پایان ، دانستن و در نظر گرفتن خصوصیات متفاوت این دو فلز به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام گزینه زیورآلات را انتخاب کنید که از پوشیدن آن یک عمر لذت ببرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *