معرفی دو دستگاه مهم در صنعت طلا سازی 

معرفی دو دستگاه مهم در صنعت طلا سازی 

معرفی دو دستگاه مهم در صنعت طلا سازی 

دو دستگاه مهم با نام های کوره ذوب القایی طلا و دستگاه ریخته گری القایی طلا برای صنعت فلزات گرانبها و طلاسازی بسیار مهم هستند. کوره های القایی انواع مختلف دارند، اما کوره القایی بدون هسته یا coreless induction furnace برای کسب و کارهای صنعتی که با ذوب فلزات، بازیافت فلزات گرانبها و نیز ریخته گری طلا و نقره سر و کار دارند، بسیار مناسب است.
اساس ساخت، طراحی و عملکرد کوره های القایی بسیار گسترده است و به مبحث جداگانه ای نیاز دارد. در کوره های القایی بدون هسته، یک همزن الکترومغناطیسی در داخل حمام فلز مذاب حرکت می کند. این حرکت پیوسته باعث می‌شود که آلیاژ مذاب به صورت یکنواخت پراکنده شوند و همراه با دمای بالا، زمینه را برای ذوب فلزات فراهم کند.
میزان تاثیرگذاری کوره ذوب القایی طلا از نوع بدون هسته در ذوب طلا و فلزات گرانبها به عوامل مختلفی بستگی دارد. ترکیب آلیاژ اولیه، ارتفاع حمام، فلز مذاب، قدرت کوره القایی و فرکانس مغناطیسی و همچنین میزان هدایت الکتریکی، مهم‌ترین فاکتورها در این زمینه هستند.
فرایند هم زدن مغناطیسی در کوره القایی بدون هسته برای آلیاژهایی با ترکیب آهن و مس نسبت به آلیاژ آلومینیوم، متفاوت است. تمام این مسائل در استانداردهای طراحی کوره القایی بدون هسته محاسبه می شود.

دستگاه ریخته گری القایی طلا چیست؟ 

یکی دیگر از دستگاه هایی که در معرفی دو دستگاه مهم در صنعت طلا سازی به کار می رود، دستگاه ریخته گری القایی نام دارد. خدمات حرفه‌ای ریخته گری طلا برای ساخت انواع طلا نظیر انگشتر، سرویس طلا و جواهرات با استفاده از بهترین دستگاه های القایی مخصوص فلزات گرانبها قابل ارائه هستند. مهمترین مشتریان خرید این دستگاه ها، کارگاه‌های طلاسازی می باشند.
فرآیند ریخته گری طلا با این دستگاه القایی به این صورت است که یک مدل آماده از قالب محصولی که قرار است ساخته شود، به صورت یک قطعه داخل دستگاه قرار می گیرد. این مدل از طریق پرینتر سه بعدی مخصوص طراحی طلا و جواهر تعیین شده است. محدوده دمایی برای انواع دستگاه های ریخته گری القایی طلا متفاوت است و معمولاً دما در این دستگاه ها می توانند از حدود ۱۶۰۰ درجه تا ۲۰۰۰ درجه فارنهایت تنظیم شود.
این تغییر دمایی با توجه به ذوب طلا و آلیاژ متفاوت است. طلا را می توان با سایر فلزاتی نظیر نقره، مس و پالادیوم ترکیب کرد تا آلیاژ فلزی مختلف با رنگ و سختی متفاوت حاصل گردد. در فرآیند ریخته گری، آلیاژ ذوب شده درون قالب ریخته می شود و تحت فرایند خلأ یا تحت فشار به شکل قالب مورد نظر در می آید. در پایان کار، قالب خنک می شود و از طریق روش های فیزیکی و شیمیایی از مدل اصلی جدا می ‌گردد.

انواع طلا قابل استفاده در کوره ذوب طلا و دستگاه ریخته گری

با توجه به مدل های زیبا و جذاب طلا و جواهرات که در بازار وجود دارد، به طور کلی ۳ مدل طلا در ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد. طلای سفید، اولین و زیباترین مدل طلا است که شامل آلیاژ طلای زرد با اندکی نیکل می باشد که روکش رودیوم برای آن به کار رفته است. طلای سفید به رنگ نقره ‌ای یا خاکستری است و درخشندگی ویژه‌ای دارد.
دسته دوم انواع طلا، طلای معمولی یا طلای زرد است که به طور معمول با اندکی فلز مس، نقره یا روی به صورت آلیاژ، ذوب و قالب گیری می شود. سومین دسته از انواع طلا با نام “طلای رز” شناخته می‌شود که معمولاً رنگ صورتی دارد و در نتیجه مخلوط فلزات طلای زرد با اندکی مس و نقره است.
مجموعه صنعتی و تخصصی ماشین سازی کلانتری، پیشرفته ترین دستگاه های کوره ذوب طلا، دستگاه ریخته گری القایی طلا را با ابعاد و ظرفیت های مختلف ارائه می دهد. برای فعالان صنعت طلا و جواهر این تجهیزات قابل سفارش هستند. قبل از خرید می توانید مشاوره خرید را نیز دریافت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *