مزیت دستگاه جوش لیزری طلا

کاربرد دستگاه جوش لیزری در طلا سازی

مقدمه

دستگاه جوش لیزری همان طور که از اسم آن پیدا استT به وسیله ی لیزر پر قدرتی که دارد قطعات فلزی را به هم دیگر جوش می ‌دهد. ظرافت و دقت کار با این دستگاه به قدری بالا است که جزء محبوب‌ ترین‌ ها در صنعت طلا سازی به شمار می ‌آیند. علاوه بر آن کار کردن با آن بسیار راحت بوده و طلا سازان به خاطر طول عمر بالایی که دارند، استفاده از آن را به دستگاه‌ های جوش دیگر ترجیح می ‌دهند. در این محتوا قصد داریم در ارتباط با مزیت دستگاه جوش لیزری طلا و کاربرد هر یک از آن ها توضیح دهیم.

برای خریداری انواع تجهیزات طلا سازی اعم از دستگاه ترنا، دستگاه النگو سازی و غیره می ‌توانید به شرکت ماشین سازی کلانتری مراجعه نمایید.

آشنایی با دستگاه جوش لیزری

آشنایی با دستگاه جوش لیزری

نحوه ی عملکرد دستگاه جوش لیزری به این صورت است که پرتوهای لیزری که در آن به کار رفته شده قادرند با تولید گرما در یک نقطه از فلز آن را ذوب کرده و دو قطعه را به هم دیگر وصل کنند. به دلیل سرعت بالا در جوشکاری مصرف انرژی‌ های کم و همچنین مقرون به صرفه بودنشان در صنعت ‌های گوناگونی اعم از طلاسازی، هوا فضا، تجهیزات پزشکی، خودروسازی و غیره نیز کاربرد فراوانی دارند.

بیشترین لیزرهایی که امروزه مورد استفاده قرار می ‌گیرند در دو حالت جامد و گازی دیده می‌ شوند. علاوه بر آن قسمت جوش داده شده قطعات فلزی توسط این دستگاه‌ ها آنقدر دقیق و ظریف انجام می‌ گیرند که اصلاً قابل شناسایی نیستند و به همین خاطر است که نسبت به دستگاه‌ های جوشکاری سنتی دارای مشتریان بیشتری می ‌باشند.

دلایل استفاده از دستگاه جوش لیزری در طلا سازی

این دستگاه منبع انرژی خود را از لیزر به دست می آورد و قادر است فلزات با ضخامت  بالا را هم به یک دیگر جوش بدهد. هم چنین دمای آن ها تا هزار و دویست درجه سانتیگراد قابل تنظیم می‌ باشد. هنگام کار کردن با این نوع دستگاه‌ ها محل جوش را می‌ توان با استفاده از صفحه نمایش دیجیتالی که بر روی آن ها نصب شده است تا حد زیادی بزرگ تر کرد، تا بهتر و دقیق ‌تر آن محل را بتوان جوش داد. این قابلیت دستگاه جوش باعث می‌ شود که از نزدیک ‌ترین حالت ممکن قطعات به هم دیگر متصل شوند و طلا سازان زمان کم تری را صرف جوش کاری کردن کنند.

دلایل استفاده از دستگاه جوش لیزری در طلا سازی

به دلیل کنترل دما توسط این دستگاه نیز بعد از جوش دادن دو قطعه سریعا آن محل سرد شده و ردی از تغییر رنگ یا سوختگی در آن محل باقی نمی ‌ماند. بنابراین به کار بردن دستگاه جوش لیزری در صنعت طلا سازی باعث تولید جواهرات با کیفیت و تمیز خواهد شد. علاوه بر آن به دلیل سرعت بالایی که در جوشکاری کردن دارند طلا سازان به راحتی می ‌توانند قطعات زیادی را توسط آن به هم دیگر جوش بدهند.

همچنین انرژی و دقتی که صرف این کار می‌ شود خیلی کمتر از دستگاه‌ های سنتی جوشکاری می‌ باشد. در ادامه مقاله از کاربرد های دیگر این دستگاه در طلا سازی  و مزیت دستگاه جوش لیزری طلا برای شما عزیزان صحبت خواهم کرد.

کاربرد دستگاه جوش لیزری در طلا سازی

_ یکی از کاربردهای این دستگاه در طلا سازی پر کردن حفره‌ های موجود در طلا و یک دست و صاف کردن سطح آن ها می‌ باشد.

_ جوشکاری کردن با دستگاه لیزری در ساخت جواهرات کمک می کند که محصول نهایی کاملا بی نقص، بدون خلل و سوراخ‌ های ریز باشد و در نهایت جواهری که توسط آن ها ساخته می شود دارای مقاومت بالایی باشد.

کاربرد دستگاه جوش لیزری در طلا سازی

_ برای تعمیر طلا و نقره جات بهترین گزینه استفاده از دستگاه جوشکاری لیزری می ‌باشد، چرا که این دستگاه ‌ها به صورت متمرکز بر روی یک قسمت می ‌توانند از طریق حرارت لیزرشان آن نقطه را به هم دیگر جوش بدهند. در صورتی که استفاده از لحیم، یا شعله و روش‌ های سنتی دیگر نمی ‌توانند این کار را انجام به خوبی انجام دهند و علاوه بر آن احتمال ایجاد سوختگی و به جای ماندن آثار جوش کاری بر روی جواهرات توسط روش‌ های سنتی وجود دارند.

معرفی مزیت های دستگاه جوش لیزری طلا

_ ایجاد یک نقطه جوش بدون سوختگی و جای جوشکاری

 _ کیفیت بالای جوشکاری

_ سرعت عمل بالا داشتن

_ سازگار بودن با محیط زیست

_ بازدهی بالا و تولید قطعات با کیفیت

_ قابلیت لیزر متریال‌ هایی با ضخامت بالا

_ توانایی کار با آن به صورت شبانه روزی

_ جوشکاری کردن راحت و آسان

_ نگه داری آسان و مقرون به صرفه بودن آن

_ قابلیت اتصال دو فلز ناهمگون به یک دیگر

_ جوشکاری کردن به صورت دقیق و عمیق

بررسی تفاوت جوشکاری لیزری با لحیم کاری طلا

در هنگام استفاده از دستگاه جوش لیزری با استفاده از حرارتی که توسط لیزر تولید می‌ گردد، قطعات فلزی ذوب شده به هم دیگر جوش داده می شوند‌. اما در لحیم کاری کردن باید یک قطعه سومی برای جوش دادن دو فلز وجود داشته باشد، تا با ذوب کردن آن توسط حرارت نوک لحیم دو قطعه را بتوان به هم دیگر جوش داد.

اما با توجه به این که طلا یکی از فلزات گرانبها محسوب می ‌شود، نیاز است که جوش دادن آن هم به صورت ظریف و بی ‌نقص انجام بگیرد. به همین خاطر دستگاه ‌های جوش لیزری بهترین وسیله برای جوشکاری جواهرات به شمار می ‌آیند. برای ذوب انواع فلزات دستگاه کوره ذوب طلا مورد نیازتان را می ‌توانید از شرکت ماشین سازی کلانتری تهیه کنید.

 نتیجه گیری:

من با نوشتن این مقاله موارد استفاده از دستگاه جوش لیزری را در صنعت طلا سازی مورد بررسی قرار دادم. این دستگاه همان طور که اشاره کردم دارای توان بالایی در جوش دادن انواع قطعات فلزی به ویژه با ضخامت ‌های بالا می ‌باشد. علاوه بر آن سیستم آب خنکی که در آن وجود دارد، باعث می ‌شود که شما بتوانید به راحتی در طول بیست و چهار ساعت از شبانه روز برای ساخت جواهرات و تعمیرات آن ها استفاده کنید. آثار جوش باقی مانده توسط این دستگاه‌ ها نیز به حدی کم است که با یک پولیش ساده صاف و یک دست شده و دیگر قابل مشاهده نخواهند بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *