چگونه طلای اصل را از طلای بدل تشخیص دهیم؟

چگونه طلای اصل را از طلای بدل تشخیص دهیم؟

چگونه طلای اصل را از طلای بدل تشخیص دهیم؟

ممکن است این سال را داشته باشید که چگونه طلای اصل را از طلای بدل و تقلبی تشخیص دهیم؟ از طریق این راهنما توسط ماشین سازی کلانتری که تولیدکننده دستگاه آبکاری طلا است ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه با دنبال کردن چند مرحله ساده از خرید محصولات طلای تقلبی جلوگیری کنید.اما قبل از شروع به مراحل خاص آزمایش طلا ، بیایید تاریخچه و خصوصیات اصلی آن را مرور کنیم.

متخصصان طلا و جواهر و سرمایه گذاران باتجربه می دانند چگونه واقعی بودن طلا را آزمایش کنند.این بدان دلیل است که طلا دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی منحصر به فردی است.

طلا نماد موفقیت و جایگاه والا است.مصریان این فلز گرانبها را از سال 2600 قبل از میلاد استخراج کردند.از این زمان تاکنون ، جهان از طلا برای ساخت جواهرات ، سکه ها و سایر اشکال مبادله پولی استفاده کرده است.یافتن طلا دشوار و این یکی از دلایلی است که باعث می شود ، این فلز ، گرانبها ، منحصر به فرد و لوکس باشد.

در ادامه همراه ما باشید و برای خرید دستگاه تراش النگو با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

خصوصیات طلا

خصوصیات طلا

نماد شیمیایی طلا Au است. طلا فلزی با دوام است.این فلز گرانبها ، برخلاف مس ، برنج ، نقره ، آلومینیوم و غیره لکه دار یا زنگ زده نمی شود.

مغناطیسی آهن ربا به طور مؤثر روی طلا کار نمی کند.اگر “طلای” شما به یک آهنربا بپرد ، این طلای واقعی نیست. نیروهای مغناطیسی بسیار ضعیفی در طلا بازی می کنند.

طلا یک رسانای عالی برق است.این باعث می شود که طلا در وسایل الکترونیکی ضروری باشد.

تشخیص واقعی بودن طلا

اکنون که از خصوصیات طلا مطلع شدید ، آزمایشات زیر به شما کمک می کند تا ببینید طلای شما واقعی است یا خیر.در زیر متداول ترین روش های آزمایش طلا آورده شده است و شما همیشه باید بیش از یک مورد برای آزمایش طلای خود انجام دهید.این موارد شامل روش های ساده ای از نحوه آزمایش طلا در خانه است.

آزمایش ذره بین

آزمایش ذره بین ، بهترین روش آزمایش خانگی برای تشخیص طلای اصل یا تقلبی بودن آن است که می توانید آن را انجام دهید.برای این تست فقط به ذره بین نیاز دارید.

روش تشخیص طلای تقلبی

از طریق این تست ، شما باید با دقت ذره بین طلای خود را بررسی کنید تا چند سرنخ بصری ضروری در مورد آن پیدا کنید. این شامل:

علائم تغییر رنگ – همانطور که در این مقاله در مورد نحوه مراقبت از فلزات گرانبها ذکر شد ، طلا از نظر شیمیایی بی اثر است.این بدان معنی است که طلا به هیچ عامل محیطی واکنش نشان نمی دهد. بنابراین ، اگر برخی از علائم تغییر رنگ را روی آیتم خود مشاهده کنید ، این نشان می دهد که طلای جعلی یا روکش طلا روی ماده دیگری قرار دارد.

رنگ و درخشش – طلای اصل رنگ زرد ملایم زیبایی دارد و خیلی براق نیست.اگر قطعه طلای شما خیلی براق ، خیلی زرد یا رنگ دیگری دارد (معمولاً مایل به قرمز) ، این طلای خالص نیست.

مشخصه خلوص – این مهمترین سرنخ در مورد ارزش کالای شماست.اگر خالص ترین طلا را در اختیار دارید ، باید حکاکی های برجسته “999” را در جایی از کالا مشاهده کنید. با این حال ، به یاد داشته باشید که این حکاکی می تواند جعلی نیز باشد. بنابراین ، باید برای تأیید اعتبار مورد خود آزمایشات بیشتری انجام دهید.

اگر قطعه طلای شما در آزمایش ذره بین قبول نشد ، مطمئن باشید که یک کالای طلای خالص ندارید. اما ، اگر می خواهید به ظرافت آن پی ببرید ، می توانید به آزمایش بیشتر ادامه دهید.

تست شناور

تشخیص واقعی بودن طلا

آزمایش شناور (Float Test) یکی از ساده ترین تست های اولیه برای طلا در خانه تست شناور است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک فنجان (یا یک کاسه) آب و کالای طلای خود است. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قطعه طلای خود را درون آب قرار دهید!

اگر طلای اصلی باشد ، بلافاصله در ته جام فرو می رود.طلای خالص به دلیل چگالی زیاد (32/19 گرم در میلی لیتر) سنگین است. اگر کالای طلای شما در بالای فنجان شناور است یا شناور است ، طلای جعلی یا روکش شده است.

با این حال ، تست شناور یک آزمایش 100٪ دقیق نیست زیرا مورد جعلی می تواند فلزات سنگین دیگری نیز داشته باشد که غرق می شوند. به همین دلیل است که باید فقط یک روش مقدماتی باشد.

اگر قطعه شما غرق شد و هنوز شک دارید ، به آزمایشات زیر بروید ، اما همچنین به خاطر داشته باشید که اگر در آب قرار بگیرید طلای واقعی زنگ نمی زند و تغییر رنگ نمی دهد. هر علامتی که نشان دهنده این واکنش باشد ، تأیید جعلی بودن طلای مورد شما یا روکش طلا است.

راه های دیگری برای تشخیص اصلی یا تقلبی بودن طلا وجود دارد.برای اطلاع از سایر روش های تشخیص طلای تقلبی سایر مقالات این سایت را مطالعه کنید و برای اطلاع از قیمت کوره ذوب القایی طلا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *